Tipy na výlet

Hrady

Ski areály

Běžecké tratě

Kašperské Hory - Nicov - Javorník - Vacov V Kašperských Horách a okolí je sněžným skůtrem upravováno cca 20 km běžeckých stop, které se přímo napojují přes obec Nicov na běžecké stopy upravované z LA Zadov.
Z Kašperských Hor se můžete mimo jiné podívat pod hrad Kašperk, do obce Žlíbek, dále přes bývalou vojenskou střelnici na Ždánově, sedlem pod Královským kamenem na Krankoty a odtud dále na Javorník nebo přes Nicov na Zadov. Pro cestu zpět lze využít severní cestu kolem vrchu Ždánov s výhledem na krajinu Sušicka a Pootaví. Pro kondiční lyžaře jsou připravovány okruhy v bezprostředním okolí Kašperských Hor a to 3 km okruh od konce Karlovy ulice nebo okruh cca 1,5 km na sjezdovým areálem.
Běžecké stopy nejsou výškovým profilem příliš náročné, větší stoupání absolvují pouze lyžaři vyjíždějící z Kašperských Hor na bývalou vojenskou střelnici Ždánov.

Občerstvení: vedle bohaté nabídky přímo v Kašperských Horách mohou lyžaři využít pohostinství Rychty na Račánku u nástupního místa České domky, penzion s restaurací „U Šnečků“ pod bývalou vojenskou střelnicí Ždánov, v penzionu s restaurací Jeřabina před Javorníkem v místě nazývaném Tejmlov, dále v obci Javorník a v obci Nicov.

Úprava běžeckých stop: stopy jsou projížděny 1x týdně a dále dle aktuální potřeby v závislosti na novém sněhu.

Nástupní místa:

• České domky – parkoviště hradu Kašperku
  • Kašperské Hory – konec Karlovy ulice (z náměstí po zelené turistické značce ve směru k hradu Kašperku, cca 250 m od parkoviště na náměstí)
  • Kašperské Hory – konec Zahradní ulice (1 km z parkoviště na náměstí po hlavní silnici směrem na Vimperk (Stachy), u základní školy odbočit doprava a na další křižovatce vlevo)
  • Kašperské Hory – sjezdový areál Lišák (nutné jít cca 150m hlubokým sněhem)

Parkovací plochy:

Žlíbek – České domky – parkoviště hradu Kašperku
Kašperské Hory – Prádlo – parkoviště u sjezdového areálu Lišák
Kašperské Hory – Náměstí

Mapky běžeckých stop lze obdržet v informačních středisku města na náměstí v Kašperských Horách a v IS NP Šumava na SZ okraji města u silnice ve směru na Sušici.

Pochod Odysea soudního sluhy k uctění památky pana Františka Kortuse

Pochod Odysea soudního sluhy  se bude konat v první polovině prosince r. 2021  .Podrobnosti k tomuto pochodu  doplníme v průběhu roku .

Pochod vede z Kašperských Hor přes Kačerov , Mílov , Studenec , Krousov , Michalov cíl Stachy a zpět.Délka pochodu cca 20 km .

K tomuto pochodu se váže stejně jmenovaná povídka Karla Klostermanna .

Klikněte zde pro úpravu textu.